Pravidla seriálů


Pravidla rallycrossu v seriálu CBX Big cup

Kategorie cestovní auta

Podvozek: Cesťáky 1/10 elektro 2WD nebo 4WD v základní či upravené podobě.
Karoserie: Raději cestovní,ale to není podmínkou. Je jedno zda rally, DTM či okruh.
Motor: Velikosti 540, stejnosměrný či střídavý.
Akumulátor: Povolený je 6 až 7 článkový NiCd/NiMH nebo 2 články Lipo.
Pohon: Hlavně kardan, řemínek do terénu nepatří.
Pneumatiky: Většina komerčně dostupných, žádné hřebíky, podomácku vyrobené špuntíkovky, buggy či pinové pneu.

Shorty

Podvozek: Velikost 1/10 a elektro.
Karoserie : Vcelku volné téma.
Motor: Velikosti 540, stejnosměrný či střídavý.
Akumulátor: Povolený je 6 až 7 článkový NiCd/NiMH nebo 2 články Lipo.
Pohon: Tady je koncepce pohonu jednoduchá, POUZE 2WD.
Pneumatiky: Komerčně dostupné, žádná domací výroba, hřebíky či buggy a ostatní agresivní vzorky.

Časomíra

Počítá se pomocí ifračervené časomíry firmy Robitronic. Pro účast v seriálu a zdokumentování oficiálních výsledků v jednotlivých jízdách, závodu celkově, kdy se i udělují potřebné body do konečného pořadí, je potřeba mít v karoserii otvor pro měřící čip o průměru 4 až 10mm, podle použitého či zapůjčeného čipu časomíry. Zapojení do přijímače, kdy je potřeba + a – kontakt, uložení čipu vodorovně, aby paprsek čipu směřoval KOLMO vzhůru. Na většině karoserií a podvozků vyhovuje umístění před předním oknem. Čím lepší regulátor s více proudu pro BEC, tím lépe čte brána průjezd čipu. Nebo pod bránou nedávat plný plyn, aby byla rezerva výkonu pro čip. U cesťáků i SC většinou na rovině před předním oknem.

Jízda

V každé jízdě, buď onroad nebo short získává první místo 10 bodů,druhé 9 a tak až do nuly. Jedou se rozjížďky na 3-5 jízd po 7mi minutách, poté následuje semifinále na 7 minut a poté finálová jízda na 12 minut. Podle tohoto výsledku se bude započítávat výsledek do tabulky.

Odměny a vyhodnocení

Odměny,diplomy či poháry se při jednotlivých závodech neudělují. Pouze při extra závodu, nezapočítávaným do seriálu. Jelikož jedeme seriál, vyhodnocení bude při jednom závodu v daném období, zimní/letní, kdy se podle možností vyhodnotí všichni účastníci a ocení se většina účastníků v každé kategorii.
Nejlepší v každé kategorii získává na jeden rok putovní pohár, kde za každý rok seriálu bude ten nejlepší v seriálu za uplynulý rok zvěčněný na destičce na putovním poháru.

Příspěvky a finanční dary firem či jednotlivců

Výše darů/příspěvků od firem či jednotlivců předem ohlásit na jirkacbx@seznam.cz. Případná reklama podle domluvy je možná v domluvené výši a možnostech klubu. Finanční dary budou vždy použity buď na zvelebení dráhy a prostranství pro jezdce na drahách či pro zakoupení odměn pro jezdce na konečné vyhlášení výsledků seriálu. Finance budou přijímány po předešlé domluvě opět na jirkacbx@seznam.cz. Pokud dárce bude chtít přímo ovlivnit použití financí, dle možností klubu RCSC mu to bude umožněno.

Startovné a půjčovné za čipy časomíry

Díky lehké charitě, radosti z ježdění ostatních jezdců a pohodových aktivit je na rok 2014 a další následující stanoveno následovně:
Půjčení čipu: 50 Kč/závod
Startovné: 100 Kč/auto

Pokud v jedné kategorii, cestáci nebo SC, jede s jedním autem víc lidí, platí se startovné jen za jedno auto. Jezdec do 15 let platí startovné 50 Kč.

Klubovné

Kdo chce trochu podpořit dráhy, přispět na ceny pro ostatní při konečným vyhlášení výsledků za seriál závodů a požaduje trochu tréninku pro tréning či ozkoušení nastavení auta, týká se volných jízd jen na trati v Sedlišti, může zaplatit následovně:
Dospělí,nad 18 let: 500 Kč/rok
Junioři,do 18ti let: 300 Kč/rok

Splatnost většinou při jednotlivých závodech podle uvážení dotyčných jezdců či dalších přispěvatelů.

Start

Na startovní roštu se auta se auta řadí od nejlepšího umístění v minulém závodu nebo rozjíždky na prvním místě a horším umístění směrem dozadu.

Nasazování a slovní výpady na nasazovače

Pokud za DEN závodu zjištěný závodník nepůjde nebo nebude mít za sebe náhradu a nebude nasazovat druhou/protilehlou kategorii, jen že se mu nechtělo, bude uplatňována pokuta ve výši 2 body za den závodu. Případně uplatitelný na příštím závodě. Hulákání, sprosté nadávání při jízdě či sprosté upozorňování nasazovače, že někdo někomu někde leží nepojízdný auto, je za 10 bodů za DEN závodu. Prostě se musíte smířit s tím, že Vaše auto nasazovač obrátí/narovná, až když si ho všimne. Je to pořád jen člověk. Navíc, pokud bychom to vzali podle EFRA pravidel, prvně při nenasazování napomenutí a při dalším prohřešku škrtání NEJLEPŠÍHO výsledku za den závodu.

Prohřešky hlásí řediteli závodu po závodu, pokud si toho sám nevšimne nebo kdokoliv z ostatních závodníků. Pokuty splatné při vyhlášení výsledků v den závodu nebo před startem dalšího závodu v den dalšího závodu. Pokud bude pokuta jednou zveřejněná, je jasná a neomluvitelná. Dotyčný hříšník se sám hlásí, platí a nedohledává se. Prostě přizná svou vinu.

Zobrazeno : 2540

Odeslat komentář:


Musíte se přihlásit pro posílání komentářů.